2011. április 6., szerda

Újságíró leszel, s katona! Esetleg vadakat terelő juhászNÉ!


Ehhez nem szeretnék magyarázatot fűzni. 

Újságíró leszel, s katona! Esetleg vadakat terelő juhászNÉ!

Kislány koromban balerina akartam lenni. Arról álmodoztam, hogy rózsaszín tütüben, szoros balerinakonttyal, a tökéletes spiccemmel hódítom majd meg a világot jelentő deszkákat. Aztán meghíztam, megutáltam a rózsaszínt, és levágták a hajamat.
Valami új szakma után kellett néznem. Hirtelen ügyvéd akartam lenni – szinte már láttam magam előtt a névjegykártyámat, nevem előtt pedig a doktort. Valamiért azonban ezt a foglalkozást is dobtam, és egyszerre akartam énekesnő, tanár, és táncosnő (Nem tütüs!) meg fotós lenni.
Amikor ezekről is lemondtam, akkor jött a színház, és a rendezés. Becsületemre legyen mondva, hogy a Színműre legalább felvételizni elmentem – igaz, a második rostán nem jelentem meg. Már nem kellett a Színmű. Pechemre más egyetemnek meg én nem kellettem, így lettem (?) újságíró.
Most tehát foglalkozási ártalom miatt faggatok, kérdezek, follow up questionölök, töröm a fejem a hangzatos leadeken, és bárkinek elmagyarázom, hogy mi a különbség a riport, és az interjú között. De ez sem az igazi. A társadalom gúnyneveket aggat a magamfajtára: klaviatúrakoptató, tintapazarló, médiarabszolga, és még sorolhatnám…
Bárcsak ezt a szakmát dobtam volna el, és nem a balerinát, a táncost, az ügyvédet, vagy akármelyik másikat. Bárcsak valami klasszikusat választottam volna. Tűzoltó, katona, orvos… Vagy vadakat terelő juhászné. Igen, azt hiszem az pont jó lett volna.

3 megjegyzés:

  1. Nem egyszerű szakmát választani ez tény és való,DE te annyira jól bánsz a szavakkal hogy szerintem nem választottál mellé:)

    VálaszTörlés
  2. Szeretnék írással foglalkozni, de az újságírás (már) egyáltalán nem vonz. De remélem, hogy egyszer majd kiadhatom a saját könyveimet :]

    N.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nagyon érdekes, amit írsz! Én nem értek az újságíráshoz, de azt tudom, hogy ez a fajta írás, előnyt jelent ha egy céget interneten akarsz hirdetni, akár facebook, akár twitteren vagy egy saját cég létrehozásánál, tényleg sok minden van... Keresd mindig a HOGYAN-t, hogyan tehetem jobbá az életem, melyik munka lesz nekem a legmegfelelőbb. Teszteld le, gondold át, hogy azt megunnád-e, vagy szenvedélyesen tudod-e azt csinálni.

    VálaszTörlés